8/4

Hur äckligt är det inte med människor som luktar illa? Satt bredvid en "sån" på bussen från Rick förut. En sak är ifall personen inte verkar ha alla koppar i skåpet, alla hästar i hagen, alla popcorn i skålen, att det inte är plogat hela vägen fram eller ifall hissen inte går hela vägen upp. Ni fattar? DÅ kan man ju förstå lite. Men när det i annat fall verkar vara en någorlunda normal människa, då är det illa! Det behöver inte vara den där uppenbara piss- eller svettlukten. Men när det smyger sig på en svag lukt av att-inte-använda-deodorant och smutsigt, fett hår; då blir man tillslut kräkfärdig! Som tur är gick jag av när kväljningarna började komma. Jag förstår inte grejen? Okej, det har hänt vid två tillfällen sen i höstas att jag glömde deon innan jag åkte till skolan, men då sprang jag bannemig till toaletten stup i kvarten och försökte hålla det hela på mattan så att säga! För det finns ju inte mycket som är så äckligt som när en människa luktar illa. Eller det kanske bara är jag? Ingen aning.

I vart all så är ju vädret helt underbart!! 15 grader och strålande sol, hur härligt är inte det :D Iofs blåser det riktigt rejält men som hästmänniska tänker man bara "åh, då torkar det upp bra i hagarna!". Haha, man är lite häst-förstörd :)
Lite vårbilder från utanför dörren:





HÄSTIGT
Hovslagaren var hos Ladis igår, men han kunde inte sätta på gummisulor för hovlederna eftersom hovarna var för torra tkte han. Känns inte alls bra, hur tusan ska jag göra nu? Ska kolla upp sånna där gummiboots, ifall jag kan sätta på det utanpå skorna när jag rider, ifall det skulle hjälpa henne vill säga. För er som inte vet har hon blivit "överkänslig" i hovlederna, så man måste hålla tårna korta, ha rollover-skor och gummisulor då för att stötdämpa för henne.

Innan den lilla tävlingen på söndag måste jag:
*Rida igenom henne lite lätt på travbanan idag
*Hämta transporten, fixa den
*Smörja alla lädergrejer
*DUSCHA Ladis
*Tvätta dom vita byxorna
*Ta ut pengar!
*Göra iordning alla andra obvious grejer, hö, mat, hinkar osv osv


Det är väl ganska bra att dela upp det såhär? Så behöver inte ni icke-hästintresserade läsa det som har med hästar att göra ifall ni inte vill haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0